vineri, 5 octombrie 2007

Cum (cat) mai platim in Romania?!

Astazi am pierdut jumatate de ora din viata dand explicatii unui operator Orange ca am facut plata unei facturi printr-un ATM la timp, de pe cardul si in contul meu personal. Mi-a cerut sa i-o trimit prin fax. I-am zis sa se duca dracului. no other comment...

Povestea cu platile electronice ar trebui sa fie foarte simpla. Un sistem de facut viata usoara si de evitat eroarea umana. Un mod in care scapam de ingramadeala comunista, de ghiontul disimulat de la coada, de maruntzisul din buzunar. Aproape ca visez la momentul in care nu numai ca nu mai pierzi timp pentru plati diverse, pe care le poti face lejer in 2 minute de acasa, ci chiar esti platit sa faci asta, asa cum genialul google te plateste pentru diverse lucruri pe care le faci pentru el. Uneori primesti bani pentru faptul ca dai un click, alteori ai doar distractie pura - de ex. la youtube.com.. Sau contracte online: ai de facut un abonament la o companie de telefonie mobila, o faci si gata, fara copii dupa buletin si ultimele facturi ale casei. A se incerca acum opusul...

Tocmai am aflat ca NTT DoCoMo Inc, cel mai mare operator de telefonie mobila din Japonia, intentioneaza sa lanseze un telefon mobil care sa permita efectuarea unor plati electronice in timp ce se afla in buzunar. Se pare ca folosirea telefoanelor mobile pentru plata diferitelor bunuri este un lucru obisnuit in Japonia, unde poti scoate celularul si apropia de un dispozitiv electronic de citire la case de marcat sau automate, pentru a face diferite cumparaturi. Telefonul, care foloseste un senzor trimite semnale electrice prin corpul uman pentru a transmite informatii, si autorizeaza plati electronice sau transfera date, printr-o atingere cu degetul.

In Romania oamenii traiesc intr-un trist secol 18 al tehnologiei; platile pe internet inseamna inca plata ramburs sau OP la banca. Internetul e ca un avizier mai mare.

Niciun comentariu:

 
Add to Technorati Favorites